| 
| Autor | Zpráva |  
| Axlboy Kolemjdoucí
 
  
 
 
 Založen: 30.5.2006
 Příspěvky: 56
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Drazí, 
 už mě tady pár jedinců začíná pěkně srát, takže:
 
 1) U Céčka platí přednost zprava, tzn. "ta rovná" NENÍ hlavní
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 3) Zákaz zastavení platí i tam, kde je plná čára na silnici, tzn. u sjezdu ke garážím u Céčka se nesmí stát
 
 
 zatím jsem na vylítnul jen jednou, na nějakou dilinu, která si mi při vjezdu do garáže stoupla za prdel, pěkně musela couvat
   
 Pokud od někoho z těch co to čtou dojde ještě jednou k porušení pravidel a mě se to nějak bude dotýkat tak vystoupim a:
 1) rozbiju mu(jí!!) hubu
 2) rozbiju mu(jí!!) hubu a rozkopu mu auto
 3) upadnu v depresi a po večerech začnu konzumovat alkohol a stane se ze mě nesnesitelnej debil ...
 
 
 
 Axl
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|  |     |  
|  |  
| Tomandl16 Host
 
  
 
 
 Založen: 26.7.2006
 Příspěvky: 104
 Bydliště: NZM C-zapad
 
 
  
 
   |  |  
|   |       |  
|  |  
| Faleza Mapmaster
 
  
  
 Věk: 56
 Založen: 12.2.2007
 Příspěvky: 284
 Bydliště: NZM - D "West"
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| No pěkný... Jsem řidič z povolání, ale kdybych se měl chovat tak, jak jsi tady napsal, a že k tomu nemám občas daleko, měla by rozbitou hubu a rozkopaný auto víc než polovina řidičský populace...
 ...a ještě něco.Nikdy nevíš, jestli když vystoupíš, nerozbije hubu někdo tobě.
   
 Takže možná bude lepší když upadneš v depresi. Jen si nejsem jistý, po tom co jsi tu napsal, jestli už náhodou nesnesitelnej debil nejsi!
  |  
|  |  |  |  
| _________________ 
   |  |  
|    |        |  
|  |  
| vaderka Spolubydlící
 
  
  
 Věk: 49
 Založen: 8.1.2007
 Příspěvky: 392
 Bydliště: NZM D západ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Tady jso nová pravidla silničního provozu !!!   
 Vyhláška 007 ve smyslu zákona 666/1917 o pozemních komunikacích
 
 1. Je třeba dávat pozor, jestli nejsou policajti.
 2. Jsou -li blízko policajti, je třeba si vzpomenout na nějaký americký
 film. Důležité je nezapomenout aspoň na vztyčený prostředník.
 3. Jsou-li blízko policajti a tvoje rezavá Škoda příliš čmoudí, zastav,
 odmontuj kolo a počkej, až odjedou. Jestli neodjedou odmontuj i další části
 
 vozidla, a to dokud je co odmontovávat. Jak ani potom neodjedou, zavolej
 nákladní taxík, nalož součástky a sleduj, co dělají policajti. Jestli ani
 potom neodjeli, tak to asi nebyli policajti (že by trik?).
 4. Jestli policajti otravují, je třeba jim vysvětlit že ten granát je
 odjištěný.
 5. Jestli nejsou blízko policajti, je třeba dodržovat ustanovení 6-666, a
 to
 maximálně odpovědně!!!
 6. Slušní řidiči se zdraví přerušovaným troubením a třením plechu o
 plech!!!
 7. Bílá dopravní značka s červeným okrajem nás informuje o zkratce.
 8. Červená dopraví značka s bílým obdélníkem nás informuje o mimořádně
 efektivní zkratce.
 9. Ostatní značky jsou víceméně dekorativní. Dovedete si představit, jaké
 by
 byly pusté cesty bez nich?
 10. Čáry na cestě slouží zeměměřičům pro měření země. Pro dopravní účely se
 
 nehodí, protože jsou příliš pokroucené.
 11. Proč čekat na semaforech? Ti druzí můžou jet a my ne? (mimochodem, to
 máme tolik zbytečné elektřiny)
 12. Při odbočování se nerozptyluj zbytečným vyblikáváním a ohlížením se
 kudy
 tudy, ale soustřeď se na samotný manévr, ať není tolik zbytečných
 dopravních
 nehod.
 13. To však neplatí, když uvidíš za volantem pěknou blondýnu. Třeba
 okamžitě
 zrychlit a vrazit to do ní, než to udělá někdo jiný. Dobře se při tom
 seznamuje.
 14. Pravého kinga cest poznáš podle tzv. eskimáckého obratu.
 15. Na dálnici dochází k nehodám, protože lidé od nudy pospí. Oživ provoz!
 Otoč to o 180 stupňů a bude veseleji!!!
 16. Plný plyn nemáš nadarmo, tak ho používej!!!
 17. Smyky jsou efektní. Svědčí o tom, že jsi dobrý řidič a nejsi měkký.
 18. I Schumacher se už převrátil a vadí to někomu?
 19. Nenechej se zahanbit! A když už tě ten hajzl předjel, aspoň do něj
 zezadu nabourej.
 20. Sranda je, když chodec schytá pecku otevřenými dveřmi.
 21. Obzvlášť sranda je, když to chodec schytá tu pecku s otevřenými ústy.
 22. Cyklisti nepatří do provozu. Když jsou takoví ekologičtí, tak ať si
 jezdí v příkopě, tam je zelené dost, hajzli!
 23. Ani Trabanti nepatří do provozu. Odstraňujeme je tak, že jede-li
 Trabant
 naproti, troubíc a blikajíc vybočíme do protisměru. Trabantistovi prasknou
 nervy a zabočí do příkopy. Tam ho bez problému dorazíme francouzákem.
 24. Cizince z Německa, zdravíme na semaforech tak, že jim železnou tyčí
 porozbíjíme světla a blinkry a potom předpažíme pravou ruku asi do výšky
 hlavy.
 25. Cizince z USA zdravíme širokým úsměvem a silným nárazem do zadní části.
 V
 případě připomínek jim vysvětlíme, ze oni zase lynčují černochy.
 26. Cizince z bývalého SSSR zdravíme tradičně. Samopal po použití očistíme.
 
 27. Stres za volant nepatří. Alkohol a hlavně drogy nás stresu zbavují.
 28. Ženám po přechodu umožňujeme se přesouvat, pokud nás tím neomezují v
 plynulé jízdě.
 29. V létě je příjemné jezdit bez střechy. Na odstranění střechy použijeme
 nejbližší spuštěné závory. Při odstraňování střechy se přikrčíme, aby jsme
 nepokřivili závoru.
 30. Důchodci i tak umřou.
 31. Nejvíc místa je na křižovatce. Na to je třeba pamatovat při plánovaní
 každé vetší operace jako je předjíždění, otáčení, umývání, parkování i
 havárie.
 32. Nekupuj zajíce v pytli. Zkusil jsi, jestli to, co teče z pistole, je
 vůbec hořlavé?
 33. Mysli globálně , konej lokálně. Sousedovo auto znečišťuje životní
 prostředí!!!
 34. Zásadně bereme stopaře! A to přednostně pravým blatníkem!!! Jestliže ho
 už
 máme znečištěný od cyklisty, bereme stopaře levým blatníkem. Jestliže máme
 i ten
 znečištěný, např. od protijedoucího motocyklisty, stopaře můžeme vzít do
 úvahy.
 35. Stopařky bereme zásadně zezadu.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |     |  
|  |  
| martinvocet Host
 
  
  
 Věk: 46
 Založen: 30.3.2007
 Příspěvky: 124
 Bydliště: NZM - D
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Kazdopadne bych k tomuto zaradil jednu vec. 
 Na kruhovem objezdu se pri vyjizdeni z nej dava blinkr!
 
 Toto je hodne dulezite protoze hrozne moc lidi co vjizdeji do komplexu pres kruhovy objezd ten blinkr nedava a pak clovek nevi jestli odbocuji nebo jednou rovne. Obzvlaste jsou tady i taci, kteri do objezdu vjedou silene rychle.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |     |  
|  |  
| dcom Starousedlík
 
  
  
 Věk: 55
 Založen: 25.3.2006
 Příspěvky: 1632
 Bydliště: Prague, CZ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | martinvocet napsal: |  
	  | Kazdopadne bych k tomuto zaradil jednu vec. 
 Na kruhovem objezdu se pri vyjizdeni z nej dava blinkr!
 
 Toto je hodne dulezite protoze hrozne moc lidi co vjizdeji do komplexu pres kruhovy objezd ten blinkr nedava a pak clovek nevi jestli odbocuji nebo jednou rovne. Obzvlaste jsou tady i taci, kteri do objezdu vjedou silene rychle.
 |  
 ... to je pravda, že by to chtělo ... nicméně tohle je nejspíš způsobený tím, že obyvatelé ABC byli zvyklí, že "z kruháče vede jenom jedna cesta" ... holt zvyk je zvyk, ale snad se to časem podá ...
    |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |     |  
|  |  
| Banana Domácí
 
  
  
 
 Založen: 7.5.2005
 Příspěvky: 844
 Bydliště: Nové Zahradní Město A-západ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Axlboy napsal(a): |  
	  | Drazí, 
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 
 Axl
 |  
 Osobně bych na přednost zprava v garážích nespoléhal, je to soukromý objekt a tam platí úplně jiná pravidla než  na pozemní komunikaci. Na to pozor!
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Cibi Moderator
 
  
  
 Věk: 40
 Založen: 2.2.2006
 Příspěvky: 518
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | 
 
	  | Axlboy napsal(a): |  
	  | Drazí, 
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 
 Axl
 |  
 Osobně bych na přednost zprava v garážích nespoléhal, je to soukromý objekt a tam platí úplně jiná pravidla než  na pozemní komunikaci. Na to pozor!
 |  proto mame v navrhu domovniho radu, ze "V prostorách garáží platí obecná pravidla silničního provozu."
  |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |       |  
|  |  
| ThomasPRG Spolubydlící
 
  
 
 Věk: 45
 Založen: 2.1.2007
 Příspěvky: 302
 Bydliště: Mikanova 1, NZM E
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | 
 
	  | Axlboy napsal(a): |  
	  | Drazí, 
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 
 Axl
 |  
 Osobně bych na přednost zprava v garážích nespoléhal, je to soukromý objekt a tam platí úplně jiná pravidla než  na pozemní komunikaci. Na to pozor!
 |  
 Seš si jistý? V garážích obchodních center taky platí přednost zprava, pokud to není dopravními značkami upraveno jinak. Toto pravidlo bych nechal i u nás a klidně bych u vjezdu do garáží umístil ceduli s upozorněním na přednost zprava! A nejen tam, ale klidně i u vjezdu do lokality NZM, aby to měl každý na očích a bylo v tom jasno.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |       |  
|  |  
| Banana Domácí
 
  
  
 
 Založen: 7.5.2005
 Příspěvky: 844
 Bydliště: Nové Zahradní Město A-západ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| [quote="ThomasPRG"] 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | 
 
	  | Axlboy napsal(a): |  
	  | Drazí, 
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 
 Axl
 |  
 Toto pravidlo bych nechal i u nás a klidně bych u vjezdu do garáží umístil ceduli s upozorněním na přednost zprava! A nejen tam, ale klidně i u vjezdu do lokality NZM, aby to měl každý na očích a bylo v tom jasno.
 |  
 Záleží na provozovateli garáží, jak si to určí, ale když se stane nehoda, tak to neřesí policie podle silničního zákona...
 Problém pak nastane hlavně při vymáhání škody na dotyčné osobě
      |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| patocka Kolemjdoucí
 
  
  
 
 Založen: 2.4.2007
 Příspěvky: 26
 Bydliště: NZM E
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| ... přesně tak, cesta v garážich se nepovažuje za veřejnou komunikaci a aspoň to v autoškole vždy zdůrozňovali ve vztahu ke křižovatkám. Ale samotnýho by mě zajímalo podle čeho by se řešila případná nehoda. |  
|  |  |  |  
| _________________ JP
 |  |  
|   |       |  
|  |  
| Freddie Host
 
  
  
 Věk: 49
 Založen: 3.3.2006
 Příspěvky: 212
 Bydliště: NZM B - Mattioliho 15
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | citace: |  
	  | Ale samotnýho by mě zajímalo podle čeho by se řešila případná nehoda. |  
 No podle prvního příspěvku v topicu by se to řešilo asi podle toho, kdo se umí líp rvát. Bez ohledu na pohlaví. Fr.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |     |  
|  |  
| Axlboy Kolemjdoucí
 
  
 
 
 Založen: 30.5.2006
 Příspěvky: 56
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| [quote="Banana"] 
 
	  | ThomasPRG napsal: |  
	  | 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | 
 
	  | Axlboy napsal(a): |  
	  | Drazí, 
 2) V garážích Cé platí u výjezdu také přednost zprava, tzn "ta rovná z 2. patra" NENÍ hlavní
 
 Axl
 |  
 Toto pravidlo bych nechal i u nás a klidně bych u vjezdu do garáží umístil ceduli s upozorněním na přednost zprava! A nejen tam, ale klidně i u vjezdu do lokality NZM, aby to měl každý na očích a bylo v tom jasno.
 |  
 Záleží na provozovateli garáží, jak si to určí, ale když se stane nehoda, tak to neřesí policie podle silničního zákona...
 Problém pak nastane hlavně při vymáhání škody na dotyčné osobě
       |  
 
 podobná věc se stala kolegovi a policie to řešila podle standardního silničního zákona ....
 Značkami nebyla upravena přednost a tak platila přednost zprava ....
 
 Kolega dostal i od pojišťovny škodu uhrazenou bez problémů ...
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|  |     |  
|  |  
| Ivan Bezdomovec
 
  
 
 
 Založen: 16.5.2007
 Příspěvky: 5
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | Osobně bych na přednost zprava v garážích nespoléhal, je to soukromý objekt a tam platí úplně jiná pravidla než  na pozemní komunikaci. Na to pozor!
 |  
 Pokud vím, tak Zákon o pozemních komunikacích a Zákon o silničním provozu mají pro soukromé pozemní komunikace, tedy komunikace na soukromých komunikacích a v soukromých objektech, dokonce samostatnou kategorii: účelové komunikace. Pravidla provozu se na ně vztahují v plném rozsahu, ať jsou přístupné veřejně anebo neveřejně. Rozdíl oproti místním komunikacím (vlastěným ze zákona obcí) je hlavně v tom, že o dopravním značení zde rozhoduje vlastník, nikoliv úřad. Ale z hlediska účastníků provozu a odpovědnosti za nehody je úplně jedno, čí objekt je. I když, pravda, definice účelové komunikace není úplně ostrá a přesná a neexistuje žádný registr účelových komunikací, takže se lze hádat, který soukromý dvůr, závodní okruh, vyjeté koleje na louce apod.  jsou či není účelovou komunikací. Ombudsman s ministerstvem dopravy se už o pár takových případech hádali.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Ivan Bezdomovec
 
  
 
 
 Založen: 16.5.2007
 Příspěvky: 5
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | patocka napsal: |  
	  | ... přesně tak, cesta v garážich se nepovažuje za veřejnou komunikaci a aspoň to v autoškole vždy zdůrozňovali ve vztahu ke křižovatkám. Ale samotnýho by mě zajímalo podle čeho by se řešila případná nehoda. |  
 A neučili vás tam jen to, že vyústění účelové komunikace na jinou pozemní komunikaci není křižovatkou? Styk dvou účelových komunikací ale křižovatkou je, se vším všudy!
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Banana Domácí
 
  
  
 
 Založen: 7.5.2005
 Příspěvky: 844
 Bydliště: Nové Zahradní Město A-západ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Přečtete si tento článek http://motozurnal.centrum.cz/motoporadna/clanek.phtml?id=4729 , myslím, že naše garáže jakožto soukromý objekt určitě nejsou pozemní komunikací, takže je vše jasně řečeno     Jinak jsem koukal, že se objevily nějaké nové značky, upravující přednost, takže POZOR
  , až budete vyjíždět např. z garáží |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Ivan Bezdomovec
 
  
 
 
 Založen: 16.5.2007
 Příspěvky: 5
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | ...myslím, že naše garáže jakožto soukromý objekt určitě nejsou pozemní komunikací, takže je vše jasně řečeno     
 |  
 Pozor, JUDr. Kněžínek to netvrdí, pouze "předpokládá", přičemž svůj předpoklad ničím dál nezdůvodňuje a ani nemá čím. Je fakt, že je-li, tuším, zástupce ředitelky odboru agend řidičů na ministerstvu dopravy, nelze nad jeho názorem tak úplně mávnout rukou, nicméně je docela dobře možné, že s kolegy z odboru pozemních komunikací by se nemuseli shodnout na stejném vymezení pojmu pozemní komunikace. Když například dodnes nebyli schopni v zákonech odstranit ani rozpor v tom, zda tramvajový pás je či není částí pozemní komunikace (v jednom zákoně se píše že ano, v dalších dvou že ne).
 
 V zákoně č. 13/1997 Sb. čtu definici: "Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení..." Není to nijak dokonalá definice - například ta spojka "a" tam vůbec nedává smysl a železniční dráha by do této definice také spadla, kdyby nebyla o pár paragrafů dál vyloučena. Ale ať čtu dál jakkoliv, nikde nevidím, že by z definice byly vyloučeny kryté objekty nebo soukromé objekty atd. "Dopravní cesta" nikde právně definovaná není, nicméně když povrchová parkoviště jsou běžně za účelové komunikace považována, není důvod krytá posuzovat jinak. Ba dokonce v § 12 čtu: "Jestliže  je  konstrukce  vozovky uložena přímo na konstrukci jiné stavby  (vodního  díla, metra, haly, garáží), patří mezi součásti (pozemní komunikace) pouze tato vozovka." Což si nemohu vykládat jinak, než že pozemní komunikace může být jak součástí haly, tak součástí garáží.
 
 Je možné, že kdejaký náhodný policista či úředník z ministerstva si zvolí některý z lidových výkladů práva. Nicméně jakmile by se nějaký případ dostal do rokou alespoň průměrně vzdělaném soudci, tak ten se na to bude dívat docela z jiného úhlu a není vyloučeno, že si přečte i zákon.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Ivan Bezdomovec
 
  
 
 
 Založen: 16.5.2007
 Příspěvky: 5
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| No a ještě k tomu závěru autora článku: "nejprve je potřeba si zjistit, zda se jedná nebo nejedná o pozemní komunikaci." Odborník by měl vědět, že úředně registrovány jsou pouze místní komunikace, silnice a dálnice, zatímco žádný pevně daný seznam účelových komunikací nikde neexistuje. Účelovou komunikací může být i pozemek, jehož hlavním účelem je něco jiného, takže ani katastr nemovitostí nepomůže. Nikde to nelze "zjistit" - lze pouze pojem vykládat různými jazykovědnými analýzami pojmu "dopravní cesta", různými analogiemi, vžitou praxí a tradicí, selským rozumem a dalšími právnickými metodami, a nikdy nelze odhadnout předem, k jakému výkladu který mocenský orgán dojde. 
 Celkově vzato, celý ten článek je jen takové plácání o ničem. A vzhledem k tomu, jak kvalitní legislativní "výrobky" posílal pan Kněžínek v uplynulých letech prostřednictvím svých ministrů a vlády do parlamentu, i vzhledem k tomu, jak nebyl schopen reagovat na logické připomínky k zákonu, bych od rozhovoru s ním ani nic sofistikovanějšího nečekal.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| Banana Domácí
 
  
  
 
 Založen: 7.5.2005
 Příspěvky: 844
 Bydliště: Nové Zahradní Město A-západ
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Ne tohle tak není, to pleteš hrušky z jabkama, u soudu by jsi s tím fakt neuspěl, situace je taková, že když např. je to parkoviště na soukromým pozemku a není v místní upravě, tak si na něm můžeš dělat co chceš, postavit si tam tředa dálnici a jezdit tam třeba 200km/h. Naše parkoviště pod barákem není žádná pozemní komunikace a nikdy nebude!kdyby byla tak by např. musela mít policie a všichno kolo přístup do garaží zcela volně!Tobychom potom mohli pěkně nechat všechny auta co stojí kde nemají(třebas v době čistění) nechat pěkne odtáhnout, to by se tam žilo.. |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
| kolysta Master moderator
 
  
  
 Věk: 50
 Založen: 28.11.2006
 Příspěvky: 1304
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| 
 
	  | Ivan napsal: |  
	  | 
 
	  | Banana napsal: |  
	  | ...myslím, že naše garáže jakožto soukromý objekt určitě nejsou pozemní komunikací, takže je vše jasně řečeno     
 |  
 Pozor, JUDr. Kněžínek to netvrdí, pouze "předpokládá", přičemž svůj předpoklad ničím dál nezdůvodňuje a ani nemá čím. Je fakt, že je-li, tuším, zástupce ředitelky odboru agend řidičů na ministerstvu dopravy, nelze nad jeho názorem tak úplně mávnout rukou, nicméně je docela dobře možné, že s kolegy z odboru pozemních komunikací by se nemuseli shodnout na stejném vymezení pojmu pozemní komunikace. Když například dodnes nebyli schopni v zákonech odstranit ani rozpor v tom, zda tramvajový pás je či není částí pozemní komunikace (v jednom zákoně se píše že ano, v dalších dvou že ne).
 
 V zákoně č. 13/1997 Sb. čtu definici: "Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci, včetně pevných zařízení..." Není to nijak dokonalá definice - například ta spojka "a" tam vůbec nedává smysl a železniční dráha by do této definice také spadla, kdyby nebyla o pár paragrafů dál vyloučena. Ale ať čtu dál jakkoliv, nikde nevidím, že by z definice byly vyloučeny kryté objekty nebo soukromé objekty atd. "Dopravní cesta" nikde právně definovaná není, nicméně když povrchová parkoviště jsou běžně za účelové komunikace považována, není důvod krytá posuzovat jinak. Ba dokonce v § 12 čtu: "Jestliže  je  konstrukce  vozovky uložena přímo na konstrukci jiné stavby  (vodního  díla, metra, haly, garáží), patří mezi součásti (pozemní komunikace) pouze tato vozovka." Což si nemohu vykládat jinak, než že pozemní komunikace může být jak součástí haly, tak součástí garáží.
 
 Je možné, že kdejaký náhodný policista či úředník z ministerstva si zvolí některý z lidových výkladů práva. Nicméně jakmile by se nějaký případ dostal do rokou alespoň průměrně vzdělaném soudci, tak ten se na to bude dívat docela z jiného úhlu a není vyloučeno, že si přečte i zákon.
 |  
 domnivam se, ze pravdu mate oba
 nicmene, vzhledem k tomu, ze "komunikace" vede v objektu, ktery je v soukromem vlastnictvi, tak vlastnik tohoto objektu rozhoduje o tom, jaka tam budou pravidla
 selsky rozum pravi, ze plati pravidlo prave ruky
 ale prave proto, ze je v tom takovy chaoz, tak dum D necha vyznacit "hlavni" a vedlejsi komunikaci, vcetne svisleho a vodorovneho dopr. znaceni
 aby pak v pripade DN dvou vozidel nevznikly spory
 
 jen poznamka: kdyz jsem tam mel chlapiky z dopr. znaceni, tak Ti pravili, ze pokud bychom to meli dodrzet od projektu, pres schvaleni policii a podobne, tak by v tech garazich mel byt vyznacen chodnik, po kterem by se meli pohybovat chodci jdouci od/k automobilu
 protoze, pokud chodnik nebude a nekdo srazi autem osobu, ktera pujde napr. od sveho auta k vytahu, tak ho srazi de facto ve vozovce a pak je dalsi spor, jestli tam ten chodec mel co delat nebo nemel
 a protoze tam chodnik neni, tak ad absurdum je to cele vozovka
 
 tak, a ted babo raď!
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|      |      |  
|  |  
| Ivan Bezdomovec
 
  
 
 
 Založen: 16.5.2007
 Příspěvky: 5
 
 
 
  
 
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| A proč se asi účelové komunikace rozdělují podle zákona na veřejně přístupné a neveřejné? O místní úpravě provozu samozřejmě rozhoduje vlastník komunikace, tedy v tomto případě i vlastník objektu. Přičemž z § 77 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb. je jasné, že projednání místní úpravy s úřady se týká jen veřejně přístupných účelových komunikacích, to znamená že dopravní značení ve vašich garážích nemusí odsouhlasit ani městská část, ani policie. A klíďo píďo si tam může dát dopravní značku "Nejvyšší dovolená rychlost" třeba s číslicí 300. Je jen na něm, jestli oddělí chodník nebo ne. Je na něm, jaké další smluvní podmínky si dohodne s uživateli. 
 Ale pozemní komunikace to prostě je. Naprosto nepochybně. Neveřejná účelová komunikace, se vším, co k tomu patří.
 |  
|  |  |  |  
|  |  |  
|   |     |  
|  |  
|  |  
| 
 
 
 
 
 
 | Zobrazit následující téma
 Zobrazit předchozí téma
 Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
 Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete hlasovat v tomto fóru
 Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
 Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
 
 |   
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
 CrackerTracker © 2004 - 2025 CBACK.de |